REALIZOWANE PROJEKTY

PROGRAM "AKTYWNY DO KWADRATU".

Programu Aktywna Szkoła: AKTYWNY DO KWADRATU umożliwia dzieciom i młodzieży udział w dodatkowych zajęciach sportowych poza lekcjami WF. Różnorodne dyscypliny oferowane są w atrakcyjnych formach, dopasowane do potrzeb i zainteresowań dzieci oraz młodzieży szkolnej.

Aktywny do Kwadratu to ciekawe treningi, podczas których uczniowie zyskują szansę na:

• rozwijanie swoich pasji i umiejętności,

• dbanie o sprawność fizyczną i zdrowie,

• zacieśnianie relacji z rówieśnikami,

• alternatywną i aktywną formę spędzania wolnego czasu,

• budowanie kompetencji w zakresie pracy w grupie, organizacji czasu, działania zespołowego,

• redukcję stresu oraz agresji poprzez sport,

• budowanie poczucia własnej wartości i sprawczości.

OGÓLNOPOLSKI PROGRAM "MAŁY MISTRZ".

Nasza szkoła bierze udział w Ogólnopolskim programie "MAŁY MISTRZ - zdrowie i sprawność młodych pokoleń”. Program ten powstał z inicjatywy Ministerstwa Sportu i Turystyki i realizowany jest przez Szkolny Związek Sportowy. Program przewiduje wyposażenie szkół w specjalny sprzęt sportowy dostosowany do potrzeb najmłodszych uczniów, co dodatkowo zwiększy atrakcyjność zajęć.

Kluczowymi zadaniami, przyświecającymi realizacji programu są:

1.Poprawa stanu zdrowia i sprawności fizycznej uczniów klas I-III.

2.Pomoc nauczycielom edukacji wczesnoszkolnej i wychowania fizycznego w zaplanowaniu

i przeprowadzeniu ciekawych zajęć wychowania fizycznego.

3.Propozycja nowych, atrakcyjnych form zajęć ruchowych.

4.Monitorowanie stanu zdrowia, rozwoju fizycznego i sprawności fizycznej uczniów klas I-III.

5.Zachęcenie uczniów do podejmowania nowych form aktywności fizycznej.

Laboratoria Przyszłości to największy program edukacyjno-technologiczny skierowany do szkół podstawowych oraz ogólnokształcących szkół artystycznych. Jego celem jest budowanie kompetencji kreatywnych i technicznych wśród uczniów. W ramach Programu szkoły otrzymają od państwa wsparcie finansowe na zakup wyposażenia technicznego niezbędnego do rozwoju umiejętności praktycznych wśród dzieci i młodzieży.

Celem udziału nauczycieli w programie "WF z AWF" jest podnoszenie jakości edukacji fizycznej poprzez zwiększenie aktywności ruchowej dzieci i młodzieży oraz systematyczne monitorowanie i poprawę ich kondycji fizycznej. Program ten ma za zadanie nie tylko promować zdrowy tryb życia, ale także wzmacniać wewnętrzną motywację uczniów do regularnego uczestnictwa w aktywności fizycznej.

Program „Zmieniam postawę ciała aktywnie, kiedy do sportu podchodzę pozytywnie” to zajęcia
sportowe dla uczniów szkół podstawowych z elementami gimnastyki korekcyjno – kompensacyjnej poprzez
realizację dodatkowych zajęć rekreacyjno-sportowych, ze szczególnym uwzględnieniem ćwiczeń
korekcyjnych i kompensacyjnych. Projekt ma zachęcać dzieci i młodzież do regularnej aktywności fizycznej,
jak również kształtować podstawowe nawyki ruchowe związane z prawidłową postawą ciała.
Zadania korekcyjno-kompensacyjne są bardzo ważną wartością dodaną Programu, ze względu m.in. na brak
obligatoryjnych i powszechnych zajęć gimnastyki korekcyjnej w szkołach podstawowych.

”Uczeń na schwał - edukacja włączająca w kształceniu ogólnym w Szkole Podstawowej im. mjr Henryka Sucharskiego w Chałupkach.”

Cel projektu:

Celem projektu jest (rezultat) zwiększenie udziału 16 uczniów, w tym 11 SPE w edukacji ogólnodostępnej poprzez organizację zajęć dodatkowych, doposażenie placówki oraz podniesienie kompetencji i umiejętności 6 nauczycieli. Realizacja celu pozwoli na rozwiązanie problemu, jakim jest konieczność wsparcia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w Szkole Podstawowej
w Chałupkach.

Okres realizacji projektu: 01.07.2024 – 30.06.2026

Grupa docelową, do której projekt jest skierowany: 16 uczniów w tym dla 11 o potrzebie kształcenia specjalnego ze Szkoły Podstawowej w Chałupkach  oraz dla  6 nauczycieli

Obszar realizacji projektu: Edukacja włączająca w kształcenie ogólne poprzez bezpośrednie wsparcie uczniów kształcenia ogólnego ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi zwiększające ich udział w edukacji ogólnodostępnej oraz podnoszenie umiejętności kadry i doposażenie placówki.

Główne zadania i sposoby ich realizacji: w ramach projektu przewiduję się realizację 2 zadań tj.:

Zadanie nr 1: Pięknie mówimy i integrujemy  - wsparcie uczniów kształcenia ogólnego ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi zwiększające ich udział w edukacji ogólnodostępnej.

Zadanie nr 2: Podnosimy kwalifikacje - Podnoszenie umiejętności kadry do potrzeb edukacji ogólnodostępnej oraz w zakresie kompetencji w zapobieganiu dyskryminacji i przemocy rówieśniczej motywowanej uprzedzeniami.

Planowane efekty:

- Wsparcie dzieci w wieku szkolnym:  16 uczniów w tym dla 11 o potrzebie kształcenia specjalnego

- Podniesienie kompetencji kadry pedagogicznej - 6 nauczycieli

- Doposażenie placówki szkolnej

 

Wartość projektu:

Wartość projektu: 291 220.75 zł

Wysokość wkładu z Funduszy Europejskich: 247 537.63 zł

 

#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie

#edukacjawłączająca #kwalifikacje #kompetencje #rozwój #szkoła #superszkoła